PENGUMUMAN

PENGUMUMAN
DIBUKA SECARA RASMI PADA 6HB MAC 2011

Friday, September 3, 2010

KELUHAN PENDUDUK KONDO IMPIAN SELATAN.

Pihak JKP Zon 5 telah menerima permohonan secara lisan dari AJK Penduduk Impian Selatan Sdr Yusof (yg dikenali panggilan Abang Yusuf) dan Sdr Ahmad Daniel pada minggu lepas mengenai beberapa perkara.

Perkara ini telah dibawah ketengah oleh Ahli Majlis MPAJ Tuan Kamri kepada Jabatan terbabit :-

1. Mohon pihak MPAJ membantu membuatturapan jalan dan kawasan rosak akibat diguna pakai oleh pihak penyelamat spt Bomba, Polis, Tentera, MPAJ, Bulan Sabit dan sebagainya sebagai laluan alternatif sewaktu tanah runtuh pada Disember 2008 yang lalu.

2. Memohon pihak MPAJ membuat cantasan pokok2 diluar kawasan Impian Selatan dimana terdapat dahan telah mencecah balkoni kondo mereka dimana terdapat beberapa kes ular dari pokok2 tersebut telah masuk dalam kondo mereka.

ID Aduan anda 48529.Gunakan nombor ini pada masa akan datang bagi mengenalpasti status aduan anda.

3. Memohon lampu jalan dipasang di simpang jalan masuk ke Impian Selatan.

ID Aduan anda 48530. Gunakan nombor ini pada masa akan datang bagi mengenalpasti status aduan anda.


Perkara 2 dan 3 akan dilaksanakan dalam masa terdekat oleh pihak MPAJ dan kerjasama TNB bagi perkara 3.

Perkara 2 dan 3 akan pihak JKP lapur secara rasmi melalui surat kepada MPAJ dala masa terdekat untuk rekod JKP.

7 comments:

  1. Salam Aidil Fitri utk semua AJK JKP Zon 5.
    Maaf Zahir Batin.

    ReplyDelete
  2. Salam Aidil Fitri warga Bukit Antarabangsa

    ReplyDelete
  3. Aduan pokok dalam semakkan kedudukan pokok. Jika dalam kawasan, JMC patut menguruskan tanggungjawab. Jika ianya diluar kawasan condo, MPAJ akan mengambail tindakan segera.

    Aduan lampu jalan juga dalam perhatian.

    ReplyDelete
  4. Salam Semua. Pihak MPAJ telah pasang sebatang tiang lampu di persimpangan IMPIAN SELATAN pada awal Oktober 2010. Tahniah kepada Tuan Kamri, Sdr Sabri dan Timblan JKP Zon 5 Tuan Rozmi diatas inisiatif dan usaha yg dimainkan dalam mengatasi masaalah penduduk Impian Selatan. JKP Zon 5 bharap, lampu akan mula menyala dalam masa terdekat.
    Tahniah juga kepada MPAJ atas tindakan pantas.

    ReplyDelete
  5. Bagi pihak penghuni Impian Selatan, terima kaseh kepada yang berusaha.

    ReplyDelete
  6. Saya memohon kalau dapat pihak MPAJ melakukan sesuatu pada Jalan di simpang Flat Ar rodhuan. Mereka parking sesuka hati tanpa memikir orang yang balik kerja. Kalau emergency ke susah sangant terlalu sempit. Orang malaysia memang terkenal susah nak bagi jalan. kalau semua ada sedikit timbang rasa senang sikit. kita kena ikut cara orang Australia memandu amat mengikut peraturan. kalau orang bagi signal mereka pasti bagi laluan berbexa dengan orang malaysia lagi kita bagi signal lagi laju di pecut. tiada perasaan langsung, Boleh tak pihak yang berkenaan perbesarkan jalan tersebut menjadi 3 lane dan jangan bagi orang parking kereta tepi jalan di flat riduan. rumah mahal2 tapi selalu jam.banyak orang terpaksa jual rumah sebab tak tahan dengan jam kat situ. dan juga area tu amat kotor.thank you

    ReplyDelete
  7. Saya memohon kalau dapat pihak MPAJ melakukan sesuatu pada Jalan di simpang Flat Ar RIDHUAN JALAN MASUK KE SERING UKAY, UKAY PERDANA. Mereka parking sesuka hati tanpa memikir orang yang balik kerja. Kalau emergency ke susah SANGAT terlalu sempit. Orang malaysia memang terkenal susah nak bagi jalan. kalau semua ada sedikit timbang rasa senang sikit. kita kena ikut cara orang Australia memandu amat mengikut peraturan. kalau orang bagi signal mereka pasti bagi laluan berbexa dengan orang malaysia lagi kita bagi signal lagi laju di pecut. tiada perasaan langsung, Boleh tak pihak yang berkenaan perbesarkan jalan tersebut menjadi 3 lane dan jangan bagi orang parking kereta tepi jalan di AR RIDUAN DAN TEPI KEDAI2 DISITU. Rumah area situ semua mahal2 tapi selalu JAM.SETIAP HARI ORANG NO CHOICE IKUT BUKIT PUN JAM.MUNGKIN BOLEH GUMA EMPTY SPACE UNTUK BESARKAN SIKIT JALAN DAN UPGRADE AREA DISITU SUPAYA NAMPAK BERSIH DAN UPSCALE.Banyak orang terpaksa jual rumah sebab tak tahan dengan jam kat situ. dan juga area tu amat kotor.thank you

    ReplyDelete